El perfil de sortida del nostre alumnat
El nostre model d’educació a l’ESO garanteix la igualtat real d’oportunitats per desenvolupar les capacitats individuals, socials, intel·lectuals, artístiques, culturals i emocionals de tots els nois i les noies que cursen aquesta etapa.
A tals efectes, doncs, en finalitzar aquesta etapa, el nostre alumnat ha d’haver assolit les capacitats de:
- Tenir coneixement sobre el món: SABER.
- Disposar de les eines per comprendre’l i d’actuar en conseqüència: SABER FER.
- Poder habitar-lo i millorar-lo aplicant els valors necessaris a tals efectes: SABER SER I SABER ESTAR.
Objectius de l’etapa
- Proporcionar a tots els nois i les noies una educació que els permeti refermar un desenvolupament personal sòlid.
- Adquirir les competències culturals i socials relatives a l’expressió i comprensió oral, a l’escriptura, al càlcul i a la resolució de problemes de la vida quotidiana.
- Educar per a la igualtat de drets i oportunitats entre dones i homes
- Treballar l’autonomia personal, la coresponsabilitat i la interdependència personal i a la comprensió dels elements bàsics del món en els aspectes científic, social i cultural, en particular aquells elements que permeten.
- Desenvolupar les habilitats socials de treball i d’estudi amb autonomia i esperit crític, la sensibilitat artística, la creativitat i l’afectivitat de tots els nois i les noies.
Les competències bàsiques
Treballem intensament perquè tot l’alumnat hagi assolit en acabar aquesta etapa d’escolaritat obligatòria les següents competències bàsiques:
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competències artística i cultural
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència matemàtica
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
- Competència social i ciutadana
CurrículumMatèries comunes
Llengua catalana i literatura | 1r a 4t ESO | 3h. setmanals |
Llengua castellana i literatura | 1r a 4t ESO | 3h. setmanals |
Llengua estrangera. Anglès | 1r a 4t ESO | 3h. setmanals |
Matemàtiques | 1r a 4t ESO | 3h. setmanals |
Ciènc. socials, geografia i història | 1r a 4t ESO | 3h. setmanals |
Ciències de la naturalesa | 1r a 3t ESO | 3h. setmanals. (1r i 2n)4h. setm. (3r) |
Tecnologies | 1r a 3r ESO | 2h. setmanals. |
Educació física | 1r a 4t ESO | 2h. setmanals. |
Tutoria | 1r a 4t ESO | 1h. setmanals. |
Música | 1r a 3r ESO | 3h. setmanals. (1r)1h. setm. (3r) |
Educació visual i plàstica | 2n i 3r ESO | 3h. setmanals. (2n)1h. setm. (3r) |
Educació per a la ciutadania i els drets humans | 3r ESO | 1h. setmanals. |
Educació eticocívica | 4t ESO | 1h. setmanals. |
Projecte de recerca | 4t ESO | 1h. setmanals. |
Matèries optatives
De 1r a 3r d’ESO, s’ofereixen entre tres i quatre matèries optatives per curs de caràcter quadrimestral durant dues hores setmanals. Aquestes són d’oferta variable d’un curs a l’altre, tot i que les següents són d’oferta obligatòria:
- Francès (de 1r a 4t ESO)
- Cultura clàssica (2n ESO)
- Biologia i Geologia amb Ciències Aplicades (compactades)
- Economia amb Emprenedoria (compactades)
- Tecnologia amb Informàtica (compactades)
- Segona llengua estrangera: Francès
- Física i Química
- Emprenedoria
- Educació visual i plàstica
- Llatí
- Tecnologia
En el 4t curs s’ofereixen les següents MATÈRIES OPTATIVES ESPECÍFIQUES, de les quals se n’han de cursar tres anualment, segons preferències o necessitats:
Treball de síntesi 1r a 3r
El treball de síntesi està format per un conjunt d’activitats d’ensenyament i aprenentatge que s’han de fer en equip, concebudes per desenvolupar competències complexes i comprovar si s’ha aconseguit, i fins a quin punt, que l’alumnat sigui capaç de relacionar les competències bàsiques treballades en les diferents matèries per a l’aplicació i la resolució de qüestions i problemes relacionats amb la vida pràctica.
Aquest treball ha d’integrar continguts de diverses matèries i es realitza prioritàriament en el tercer trimestre i, més concretament, dins dels 10 darrers dies de classe. Al llarg del treball de síntesi, l’alumne o alumna ha de mostrar capacitat d’autonomia en l’organització del seu treball individual, i també de cooperació i col·laboració en el treball en equip.
Projecte de recerca (4t ESO)
Es tracta d’un treball en equip que està constituït per un conjunt d’activitats de descoberta i recerca realitzades per l’alumnat entorn d’un tema escollit i acotat, en part, per ell mateix, sota el guiatge del professorat. Al llarg del projecte, l’alumne/a ha de mostrar capacitat d’autonomia i iniciativa en l’organització del seu treball individual, i també de cooperació i col·laboració en el treball en equip.
Activitats complementàries
Se’n cursen quatre per curs.
La relació d’aquestes activitats és la següent:

Activitats complementàries
- Taller de Creativitat
- Taller de Valors
- Taller de Salut
- Taller d’Emprenedoria

Projectes i activitats significatives dins l’etapa
- Auxiliar de conversa en anglès (1r a 4t ESO).
- Agenda 21. Reciclatge de paper i d’oli.
- Viatge institucional a Itàlia (2n ESO).
- Estada lingüística a Londres (4t ESO).
- Projecte Re@acciona 4t ESO (realització d’un curtmetratge de sensibilització social).
- Padrins a Educació Infantil.
Acció tutorial
A 2n i 4t d’ESO tindran reunions extraordinàries per preparar els viatges d’estudis.
Atenció a la diversitat
- L’atenció individualitzada en totes les àrees es realitzarà prioritàriament dins l’aula ordinària, tot comptant amb l’assessorament del Departament d’Orientació.
- Grup reduït de Llengua Castellana i Matemàtiques
- Reforç de Llengua Catalana
- Reforç de Llengua Castellana i Matemàtiques
- Reforç de Llengua Catalana
- Reforç de Matemàtiques
- Grup reduït de Llengua Castellana i Matemàtiques
- Llengua Anglesa:A 2n d’ESO es faran dos grups de cada curs de nivells homogenis per afavorir el treball en aquesta matèria segons l’assoliment individual de competències bàsiques. A 1r, 3r i 4t d’ESO es faran tres grups de cada curs.
- o 3h. de grup NEE, amb alumnat de 2n a 4t d’ESO per part del Departament d’Orientació.
- Projecte FAR en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilanova i l’IMET per a alumnes que, de forma simultània, cursen l’ESO i realitzen pràctiques en una empresa.
Mesures específiques a 1r d’ESO:
Mesures específiques a 2n d’ESO:
Mesures específiques a 3r d’ESO:
Mesures específiques a 4t d’ESO:
Altres atencions a la diversitat: