Aquest trimestre a P4 ens hem iniciat en el món de la robòtica amb l’ajuda dels Bee Bots. El robot té aspecte d’abella i el seu disseny permet introduir els infants en la seqüenciació, l’experimentació, la lògica i la resolució de problemes des d’una vessant lúdica. A més, els infants desenvolupen la lectoescriptura, la psicomotricitat fina. En el llom té una sèrie de botons (controls) mitjançant els quals els infants poden programar la seqüència desitjada que ha de seguir el robot. Aquests botons són els següents: davant, darrere, esquerra, dreta, esborrar, pausa i inici. D’aquesta manera, aquest, pot realitzar diferents activitats.
Aquest material ens l’ha cedit el centre de recursos del Garraf, amb el qual hem treballat els següents aspectes:
- Iniciar-nos en la programació d’un robot de manera natural i lúdica.
- Accedir a continguts curriculars d’una manera diferent.
- Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb diferents àrees curriculars.
- Iniciar en el llenguatge de programació, de manera lúdica, utilitzat pel BEE BOT: endavant, endarrere, girar a la dreta ,girar a l’esquerra, esborrar, començar.
- Iniciar a donar les ordres adequades i correctes per arribar a l’objectiu del BEE BOT.
- Iniciar en el treball en equip posant-se d’acord entre tots els membres pel funcionament del BEE BOT.
- Vídeo